Untitled 1

Etape constructie


D. MONITORIZAREA si CONTROLUL PROIECTULUI

 

 

    

     Aceasta faza, desi este foarte neglijata de multi beneficiari, are o mare importanta,  deoarece numai in acest fel  putem avea un control al  proiectului. Controlul  proiectului vizeaza trei factori importanti, respectiv incadrarea in costuri (Cost Management) , incadrarea in timpul  previzionat (Time Management) si asigurarea Calitatii Contractate (Managementul Calitatii). Acestia trei sunt si factorii de succes ai unui proiect reprezentind constringerile acestuia.
     Monitorizarea proiectului cuprinde (fara sa fie stabilita o ordine specifica),  urmatoarele  :
I. Monitorizarea  muncii si lucrarilor  din cadrul  proiectului ;
II. Controlul  Schimbarilor  ce se efectuiaza pe parcursul  proiectului.  Aceasta ne asigura ca  se vor efecua  numai acele schimbari dorite si aprobate.
III. Monitorizarea si controlul  progresului proiectului. Vom putea cunoaste ce  s-a realizat si cum se incadreaza proiectul in buget si in timp. Vom putea estima in fiecare moment care va fi bugetul  final al proiectului (previzionat),  cit am cheltuit si citi bani mai avem nevoie pentru a finaliza (si cind), si data estimativa de finalizare.
IV. Rapoartele  de progres ne arata unde  se afla  proiectul iar activitatea de control ne certifica faptul ca rapoartele  de progres sunt corecte.  Ambele rapoarte ne permit sa  luam masuri de corectie numai acolo unde apar probleme,  previzionind astfel “alunecarea” proiectului in timp si cost.

V. Monitorizarea Riscurilor. In fiecare faza exista riscuri specifice , identificate in faza de analiza riscurilor.  Managementul  Riscurilor reprezinta o activitate foarte importanta care ne ajuta sa ne pozitionam in bugetul alocat si chiar sa evitam esuarea proiectului.  Activitatea de monitorizare a riscurilor cu care se confrunta proiectul ne ajuta sa luam din timp masuri de prevenire (analiza cantitativa si calitativa a riscurilor) si sa reducem la maxim costurile  necesare depasirii situatiilor  de risc (executia bugetului de risc)
VI. Administrarea Contractelor. Deoarece in faza de Planificare si Executie au fost planificate, respectiv incheiate mai multe contracte,  este necesara o atenta adminsitrare a acestora,  urmarind  ca toate marfurile, materialele,  resursele umane, utilajele  si subcontractorii sa execute  (pastrind ritmicitatea  stabilita) contractele asa cum au fost stabilite.

 



















Alegand EUROPROIECT ESTATE alegeti un partener de succes  !

 Contactati-ne chiar ACUM pentru a solicita sprijinul nostru.

 



Inapoi